11 di Setembar a Barcelone

In Catalogne vuê e je la fieste nazionâl: si memoree la sconfite intune vuere di sucession, li che Filip V, deventât re di Spagne tal puest di un altri pretendent, sostignût dai catalans, par svindic al veve scancelât i dirits tradizionâi de Catalogne, al veve proibît di doprâ la lenghe catalane e fintremai di fâ svolâ acuilons.

I catalans a àn une lenghe che e je tutelade, che a sintin proprie, ma ancjemò minorizade e in pericul di sparî.

La Catalogne no je un paradîs, e à tancj problemis, ancje politics, ma al pues jessi interessant cjalâ cualchi foto di cheste fieste, che par gno cont a rispuindin a di une domande: di cui ise la identitât, la bandiere, la lenghe catalane? E tal spieli: di cui ise la identitât, la badiere, la lenghe furlane?

Di cui che al fâs folclôr



Dai indipendentiscj andalûs (che a son i terons de Spagne!)



Des feministis



Di cui che al vûl difindi il teritori de speculazion edilizie



Dai sindicâts (lavôr, tiere e libertât)



Dai anarchics e dai rivoluzionaris radicâi (ancje violents, ancje se dome a peraulis e a maiutis)



De polizie normâl (che mi à percuisît 3 voltis il russac), blindade e pronte al intervent o in monture di fieste




Di cui che al da informazion su la fieste organizade (vistût di blanc ancje se nol è infermîr, e catalan ancje se nol è blanc)



De buteghe dal pan, de vecje buteghe di alimentârs, dal gnûf ristorant sirian



Dal sport, dai dissegnuts dai fruts, dai gjornâi



De musiche zovine, di une cjantante maiorchine (Maria del Mar Bonet), di une famose orchestre di cobla



Dai autobus, dai taxis, des machinis privadis, dai machinons dai politics


Des cjasis de int, dal Palaç dal parlament regjonâl




A chest pont la rispueste che mi pâr di vê capît e je: in Catalogne la identitât, la bandiere e la lenghe catalane a son un pôc di ducj, che a plasin o che no plasin lis lôr posizions, ideis e espressions, ancje contrariis tra di lôr.

Par gno cont pai furlans al è compagn, che a disin ce che a vuelin i politics e che a scrivin ce che a vuelin i gjornâi, dome par fâ i lôr interès e chei dai lôr parons.

A cui che in Friûl al pense e/o al dîs e al scrîf, che une lenghe come il furlan o come il catalan o come l’irlandês e tantis altris e covente par dividi, par discriminâ, par resurî lis fantasimis dai balcans, par jessi imponude in maniere naziste o no sai ancjemò ce, cun chestis fotos mi sint di dîi:

1) IGNORANT

2) LIMITÂT E AUTOLIMITÂT

3) NEMÌ DES DIFERENCIS

4) NEMÌ DES LIBERTÂTS

5) VENDÛT A INTERÈS CONTRARIS AE TÔ COMUNITÂT

6) MA VA IN… !


Juste une code par cualchi furlanist: in Catalogne no si fevele mai di autonomie, nancje no capissin ben ce che e vûl dî (salacor parcè che le àn za)… si fevele di indipendence o, che al è ce che mi plâs di plui a mi, di LIBERTÂT.