La autonomie e nas tal cûr, ma e cres tal cjâf


Dopo desenis di agns un partît autonomist al torne a vê rapresentants in Consei Regjonâl: al è un risultât storic. I sorestants dal Pat pe Autonomie a àn comunicât grande sodisfazion: no je dome la solite sindrome posteletorâl, che e fâs che la dì dopo ducj a disin di vê vinçût. Il fat di vê doi conseîrs al vûl dî jessi rivâts a cjapâ sù il risultât massim che si podeve previodi, a nivel razionâl, lis setemanis prime des elezions.

Cun dut achel, jo no soi sodisfat: no vuei gjavâ entusiasim, no pues no viodi i ostacui obietîfs e grancj che a son stâts passâts. Tacâ a meti sù une struture dal nuie, cjapâ sù lis firmis, fâ une campagne eletorâl, a son stâts un sfuarç straordenari e a cui che al à dât une man, grande o piçule, si à dome di dîi graciis.

Calcolant che la plui part di cui che al à dât une man, nol veve nuie di vuadagnâ a nivel personâl, anzit, dome di pierdi, la nassite e il risultât eletorâl dal Pat pe Autonomie a cjapin sù i caratars di une imprese eroiche.

Ma no soi sodisfat istès: rispiet ae situazion obietive il risultât al è straordenari, ma rispiet ae grandece des nestris ideis il risultât al è masse piçul.

Il Pat pe Autonomie al è stât l'unic a vê un program degn di jessi presentât in cheste regjon: a nivel di contignûts, di ideis, di capacitât di viodi i problemis, chei altris partîts, a meretavin un premi di vôts sot dal 1%.



O soi sigûr che la Autonomie e nassi tal cûr: par chel o soi cuiet, i Furlans tal cûr, no son dome autonoms, a son indipendents.

Ma par lâ indevant e inverâsi, la Autonomie e à bisugne di cressi tal cjâf: tal cjâf i Furlans a son ancjemò presonîrs de sindrome de Piçule Patrie.

I Furlans a son ancjemò convints di no podê cjaminâ cu lis lôr gjambis, a pensin di scugnî poiâsi tal baston dai grancj partîts talians, che di grant a àn dome arogance, bausiis e coruzion.

O vin di lavorâ ancjemò tant par che ce che o vin tal cûr al rivi a diliberâsi dai complès di inferioritât e di perifarie che o vin tal cjâf.

Ma insome, almancul o vin tacât.